onsdag den 17. august 2016

Nürnberg.

Efter fin kørsel ned gennem den tyske autobarn, nåede vi Nürnberg kl 6 om morgen. Vi kunne først komme ind på campingpladsen kl 11. Så vi fandt lidt morgenmad og en kop kaffe inden vi gik på opdagelse. Nürnberg er en utrolig hyggelig by. Med fantastisk atmosfære.
Med flotte kirker, som musen på 3 år, er vildt fascineret af pt. Markedsplads, Donau floden som løber igennem, metro (var ned og se på toget) lækre forretninger mm. Virkelig et besøg værd.

Et kig på floden

Tog kiggeri i metroen

Legetøjsshopping i Karstad stor magasin

Legepladsen på campingpladsen

Voksentid

Turen går til...... Sydtyskland

Så er vores tid til at rejse kommet. Vi har længe diskuteret hvor og hvordan vi skulle rejse i år. De sidste par år, har vi enten holdt ferie i Jylland hos mandens forældre, kørt til Stockholm, hvor jeg har familie eller charter ferie med min familie uden for sæsonen.

Min mand ville gerne i sommerhus, gerne i det nordjyske og jeg ville gerne ned til varmen. To ting der ikke rigtig hang sammen. Så vi satte os og fandt på den geniale ide at køre sydpå med telt. Lidt en kombi. Ingen fly eller pool som min mand ikke gider og varme og udland til mig. Vi var til grill middag hos vores genboer som fortalte om playmobil park, som ligger ved Nürnberg. Der havde de været da deres børn var yngre og det havde været et hit. Så det blev vi enige om skulle være vores første mål. Fandt en fin og billig campingplads i Ragaun uden for Erlangen. Har bookede vi to overnatninger. Da jeg var barn kørt vi altid til Sydfrankrig om sommeren, ferien startede altid med at vi kørte om aften mod færgen og så kørte hele natten gennem Tyskland. Så vi bestille færge til 19.15 så ville vi nå Erlange omkring kl 5 om morgen med et par pauser undervejs.  Vi fik lånt et telt af en tidligere kollega. 1000 tak Liselotte. Det var bare guld vejr. Rigtig fint med to kabiner med plads til dobbelt madrasser. Så der var rigtigt plads til alle fire.

Bilen blev pakket og turen gik til Tyskland.
Et sted der for mig altid, bare har været et land man kørte igennem.

Ferie del 1.

Så blev det endelig vores tur til at råbe "FERIE" drengene har været utrolig utålmodige og talt ned den sidste uge, hvor mange gange de skulle sove og i børnehave inden det blev ferie tid. De startede ferien med at overnatte hos morfar og Lena. Da jeg lige havde lidt arbejde lørdag formiddag. Mens manden skulle sove tømmermænd væk.

Første del af ferien tilbringes i Jylland for bedsteforældrene. Vi starter i Bryrup hos farmor og bedstefar. Bonus familen fra Holland er også på ferie. Så der er massere af kusiner og en enkelt fætter. V og Mingus på 7 år blev strakt bedste venner og der blev leget med LEGO, spillet fodbold, kigget på iPad, grinet og lært fjolle ord. Heldigvis er de Hollandste børn rigtig gode til dansk. Så det blev rigtig grinet igennem.

Manden og jeg fik rigtig gid tid til hinanden og til at få løbet nogle turer i den utrolig smukke natur sammen. Noget der ellers aldrig kan lade sig gøre med to små drenge.

Derudover blev hæklepinden hevet frem. Nu hvor drengene var underholdt med legekammerater.

Det blev både til en bamse til min fætters lille nye pige Iona, pokemonballs til Mingus og V. Opskriften findes her.
Karklude, kom jo kan masse produceres men snakken går og med et glas vin ved.

Det blev til en tur med veteranbanen Bryrup-Vrads. Utrolig smuk og hyggelig tur, alle børnene var enige om at det ikke var sidste gang vi skal med den (måske forbi man kan får en is på Vrads station mens man venter på toget kører tilbage )

Minimusen ved skinnebussen

Klar til afgang

Tog selfie

Konge at sidde ved styrmanden